elinskreativa.blogg.se

2013-05-22
21:16:23

New nails! :D ♥
Halloj! :D
Haha har suttit och pluggat till manuset till våran musikal som vi sätter upp i skolan. Jag spelar Julias mamma i Romeo och Julia. :)
Aja det var inte det jag skulle säga..
Jag tyckte att jag hade lite tråkiga naglar så jag målade dem..!;)
Det blev även en liten tutorial på den så ni kan testa om ni vill. ;)


Detta var mitt slutresultat. Små pusselbitar.

Du målar upp fyra rutor i olika färger.

jag använde blå, grön, gul och röd.

haha dessa köpte jag till och med på ica maxi för tio kronor var xD

en gul och en grön magnetfärg (det hade gått lika bra med en vanlig grön men jag hade ingen lika bra.

måla upp den gröna



Och sist men inte minst den rosa.


Nu tar du en liten rund sak. det kan var spetsen på en hårnål eller som jag gjorde, änden på en pensel.


sedan lägger du en liten droppe på ett litet pappersark eller liknande.


sedan gör du små runda "pluppar" xD




sedan gör du likadant fast bara med svart och vitt på dem andra naglarna.


Jag valde att göra en kontur på de färgade pusselbitarna.




Det blev mycket bättre om man jämförde med den handen utan konturer.

Lägg på en top koat och du är klar! :D





Kram! :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: