elinskreativa.blogg.se

2012-10-29
17:01:00

beskrivning till pyssel! ;D
Igår gjorde jag ett pyssel till morsan! :D Hon blev glad över det och jag blev nöjd! :D
Här kommer en liten "tutorial" ! ;D
Pysseldags! :D
 
Du behöver:
   
En "utstansare" som jag kallar den. ;) annars kan man bara klippa ut liknande ;)
   
  
Dubbelhäftande tejp. denna är köpt på biltema.
 
Lite nylontråd ;)


En synål. Gärna med lite större nålöga ;) (lite större hål) ;)
 
En skärbräda ;)

Sax eller kniv beroende vad ni tycker är lättast att jobba med. Jag använde båda. ;)

Det här är inte nödvändigt men ni fattar lite längre fram hur jag använt den ;)

Lite pärlor. (heller inte helt nödvändigt)
 
Hehe heller inte nödvändigt men om ni ska göra egna utsmyckningar så. ;)
En häftapparat ;)


Du behöver också ett band eller ett snöre men det glömde jag ta kort på ;)
 Och ett bord som du kan stöka till ;D

Nu är det dags att pyssla!

Klipp ut en massa fjälirar! jag klippte ut 56 stycken typ :P


Klipp ut en remsa i stark kartong (eller en pizzakartong) i 2cm x 55 cm och häfta ihop den till en cirkel. Häfta sedan fast banden (två band i 60 cm) så att du har nåt att hänga fast den i ;)


Trä sedan tråden på nålen och sätt fast en pärla eller dyligt längst ner.Längden på tråden avgör du själv. jag varierade en del ;)

 Detta är naturligt vis inte nödvändigt men jjag tyckte det blev snyggare/roligare.
 
 
sätt en liten bit dubbelhäftande tejp i mitten av fjärilen. sätt sedan fast den på tråden. gör sedan likadant på en annan fjäril och sätt den på den andra fjärilen. (likt bilden) böj sedan ut kanterna lite ;)
stansa ut två blommor. böj sedan ut kanterna på blommorna.


trä sedan blommorna på det här viset. (pärlan är inte nödvändig)



Klipp ut flera halvcirklar
 
Sätt fast de på dert här viset:
 
som ni ser har jag här gjort flera trådar med fjärilar och blommor. och lite pärlor.
Nu har jag inga fler bilder! xD hehe..... Men jag fixade en överdel på ringen (det var det jag använde den här manicken till) :
 sedan la jag till en massa blommor och en massa annat krimskrams! xD Jag ska lägga upp bilden här efter!
 
Hoppas ni gillade den lite slarviga beskrivningen ! ;D
Bye! :D♥
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: