elinskreativa.blogg.se

2012-10-13
12:42:10

målade min väns naglar! ;)
Igår så fick jag hem en provdocka hem till mig. ;) Min granne Rebecca. Vet inte vad jag mer ska säga. här har ni bilderna
;)


Jag vet att det är lite utanför men vi orkade inte ta bort det för det var för sent. ;p




Vet att det är en dålig bild av det meen ska förklara hur vi gjorde den nageln på tummen:
vi hittade en video på youtube.se där det var en tjej som visade hur man gjorde detta så då var vi tvungna att försöka vi med ;) Så här gör man:
Du målar med den färg du vill ha på någeln (i vårt falla rosa),
Sedan när det har torkat så målar du med genoskinligt nagellack uppepå och häller på vanligt salt så det täcker hela nageln.
Försök få bort överblivet salt.
tryck sedan försiktigt fast saltet. Dutta lite med fingret på nageln.
Var säker på att det verkligwn har torkat ordentligt. Ett tips är att göra som vi gjorde att kolla lite på William spetz på youtube. ;)
När det VERKLIGEN HAR TORKAT så applicerar du på genoskilnigt lack igen. När det sen har torkat så är det hela klart. ;D

Hoppas ni blev nöjda med förklaringen. Skriv gärna en kommentar annars. ;)

Ha det bra!
Bye! ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: